לאן מושלכים כל פגרי המכונות ובובות גיבורי העל

שתי תערוכות המוצגות במודאם בלוקסמבורג מגיבות לתערוכת הצילום הכי מצליחה אי פעם. רק אחת מהן תוכננה מראש לסיור וירטואלי והיא סקרנית וביקורתית

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מתוך הפרויקט של סימון פוג'יווארה. סוריאליזם דיסטופי
מתוך הפרויקט של סימון פוג'יווארה. סוריאליזם דיסטופיצילום: Simon Fujiwara / Photographer: Sahir Ugur Eren
גלעד מלצר
גלעד מלצר

תערוכת הצילום הכי מצליחה אי פעם, "משפחת האדם", הוצגה לראשונה במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק ב–1955. הרעיון של האוצר והצלם אדווארד סטייכן היה פשוט. אחרי הקטסטרופה של מלחמת העולם השנייה הוא ביקש לפרוש מניפה רחבה ככל האפשר של ייצוגי אנשים, קהילות, מסורות, פרקטיקות ותוצרים של הרוח האנושית. 503 הדימויים מעשי ידי 267 צלמים וצלמות מכל רחבי העולם, ויותר מ–50 הטקסטים על הקירות, שידרו אופטימיות שלפיה כולנו משפחה אחת גדולה. התערוכה נדדה במשך כשמונה שנים לשש יבשות, 37 מדינות ועשרות מוזיאונים, בהם מוזיאון תל אביב. כעשרה מיליון אנשים ביקרו בה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ