סיפורי הפיות שהדהימו את אנגליה במאה שעברה מקבלים כאן פרשנות עכשווית

בעזרת תוכנות עריכה והרבה דמיון, התערוכה "הלאה — הנה" של אורי גרשוני משתחלת להיסטוריה של הצילום באחד מרגעי התמימות האחרונים של המדיום

גלעד מלצר
גלעד מלצר

"תצלום הוא סוד בנוגע לסוד. ככל שהוא מספר לך יותר, כך את יודעת פחות", טען הצלם השווייצרי פיטר גאסר. אם בראשית הצילום, באמצע המאה ה–19, ההמצאה החדשה שאפה לממש את ההבטחה ללכוד את המציאות הוויזואלית הכי קרוב שאפשר לאמת — לתעד, להנכיח, להראות, לשמר — מהר מאוד הבינו מפעילי הציוד שהיה אז מסורבל ויקר שחוץ מלהציג את המציאות כפי שהיא נראית לעין, אפשר בעזרת הצילום להשתעשע, לשנות, לתחמן, לייפות ולהמציא אותה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ