שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

המוזיאון היהודי בברלין נקלע למשבר, ובגרמניה תוהים: מהו מוזיאון יהודי?

התפטרות מנהל המוזיאון לאחר סקנדלים סביב עמדות שנחשדו כפרו־פלסטיניות, מעלה תהיות על דרך הפעולה הנכונה למוזיאונים יהודיים בכלל, ולמוזיאון הפופולרי בברלין בפרט. האם למשל מנהלו החדש אמור להיות יהודי

מליסה אדי ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
המוזיאון היהודי בברלין שתכנן האדריכל דניאל ליבסקינד. תיירים מרחבי העולם
המוזיאון היהודי בברלין שתכנן האדריכל דניאל ליבסקינד. תיירים מרחבי העולםצילום: Markus Schreiber / AP

מהו תפקידו של מוזיאון יהודי? האם הוא מיועד לקהילה היהודית או ללא יהודים שסביבו? והאם בראשו חייב לעמוד מנהל יהודי? שאלות אלה החלו לרחף מעל המוזיאון היהודי בברלין, אחד היעדים התיירותיים הכי פופולריים בעיר, מאז הפרישה הפתאומית של מנהלו, פטר שפר ביוני. שפר התפטר אחרי שורת מחלוקות שבהן טענו מותחי הביקורת — בהם ממשלת ישראל וארגון־הגג של יהודי גרמניה — כי המוסד חרג מייעודו ונעשה פוליטי מדי. אחת המחלוקות העיקריות היתה סביב תערוכה חדשה על ירושלים שנתפשה בעיני המבקרים כפרו־פלסטינית ואנטי־ישראלית. לצדה, עוררו פולמוס גם תערוכות שהתמקדו בברית המילה ובעטיית שביס.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ