איך האמנות הפנימה את המהפכה של דושאן - תערוכות חדשות - הארץ
100 שנה לרדי-מייד

איך האמנות הפנימה את המהפכה של דושאן

אחרי דושאן, האמנות יכולה להתמודד עם הרדי־מייד רק מתוך מודעות עצמית לאימפוטנציה שלה - אומרת רותי דירקטור, שאצרה תערוכה במוזיאון 
חיפה במלאות 100 שנה לרדי־מייד

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
יובל סער

כשמוזיאון חיפה לאמנות הוציא קול קורא לתערוכה שתציין 100 שנה ליצירת הרדי־מייד הראשונה של מרסל דושאן, האוצרת הראשית של המוזיאון, רותי דירקטור, ניסחה אותו כשאלות, שמפתה להשיב על כולן בשלילה: האם יש כיום אמנות שאינה רדי־מייד? האם אפשר לחמוק מהרודנות של הרדי־מייד? האם האמנות יכולה להימנע מהיותה חפץ ולפיכך מוצר צריכה? והאם נותר היבט רדיקלי בעיסוק ברדי־מייד בתוך עולם האמנות שהוא חלק מהשיטה הקפיטליסטית?

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ