בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בין שתי ערים

ההפריה ההדדית של אמני וינה וברלין

מה היו קווי הדמיון והשוני בין האמנות שנוצרה בווינה לפני עליית הנאצים לאמנות שנוצרה בברלין באותה תקופה? תערוכה המוצגת בגרמניה סוקרת את ההפריה ההדדית בין שתי הערים וחוזרת אל יצירות נבחרות של קוקושקה, דיקס וגרוס, לפני שהם הוקעו כ"אמנים מנוונים"

2תגובות

"למה כולם כאן מתים?” שאל אדם, ילד ברלינאי נבון בן ארבע, שנלוויתי אליו לביקור בתערוכה "וינה־ברלין: אמנות של שתי ערים, מאגון שילה ועד ג'ורג' גרוס". אדם לא התכוון לעובדה שכל 102 האמנים שעבודותיהם מוצגות בתערוכה כבר אינם בין החיים, אלא לסדרת ציורים נוקבת של אוטו דיקס מתחילת שנות ה-20, המתארת חיילים נקטלים בשדות הקרב של מלחמת העולם הראשונה. ובכל זאת, גם אם המוות אינו בולט בהעדרו ברבות מכ-200 היצירות הנכללות בתערוכה, הרושם הכללי העולה ממנה הוא דווקא חיוּת אדירה: היא לא רק עוקבת אחר הקשרים...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו