אבנר שפירא

"מקס בקמן הוא ברלין החדשה", פסק ב–1924 היסטוריון האמנות יוליוס מאייר־גרפה וקיבע בכך את מעמדו של האמן כאחת הדמויות הבולטות בפריחה התרבותית של גרמניה בכלל ושל ברלין בפרט בשליש הראשון של המאה ה–20. ואולם, באותה עת בקמן כבר לא היה ברלינאי, ועוד לא שב להיות ברלינאי.

התערוכה המקיפה "מקס בקמן וברלין", המוצגת עתה במוזיאון ברלינישה גלרי שברובע קרויצברג בעיר הבירה הגרמנית, בוחנת את היחסים בין האמן ובין המטרופולין הסואנת, הנהנתנית והקוסמופוליטית ששימשה לו בית בשתי תקופות בחייו והשפיעה עמוקות על התפתחות יצירתו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ