הצבעים הזוהרים והקודרים של ברלין בעיני האמן מקס בקמן

תערוכה חדשה בוחנת את היחסים המורכבים בין האמן מקס בקמן ובין ברלין — עיר שהיתה לו בית, מקור השראה וגם תחנה אחרונה לפני עזיבתו את גרמניה בימי הנאצים

אבנר שפירא
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אבנר שפירא

"מקס בקמן הוא ברלין החדשה", פסק ב–1924 היסטוריון האמנות יוליוס מאייר־גרפה וקיבע בכך את מעמדו של האמן כאחת הדמויות הבולטות בפריחה התרבותית של גרמניה בכלל ושל ברלין בפרט בשליש הראשון של המאה ה–20. ואולם, באותה עת בקמן כבר לא היה ברלינאי, ועוד לא שב להיות ברלינאי.

התערוכה המקיפה "מקס בקמן וברלין", המוצגת עתה במוזיאון ברלינישה גלרי שברובע קרויצברג בעיר הבירה הגרמנית, בוחנת את היחסים בין האמן ובין המטרופולין הסואנת, הנהנתנית והקוסמופוליטית ששימשה לו בית בשתי תקופות בחייו והשפיעה עמוקות על התפתחות יצירתו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ