הצלמת אלמה מכנס־קז חושפת את דמות אביה המת בלי אידיאליזציה או קיטש

זהו הפרויקט השלישי שמכנס־קז מייחדת להוריה. הפעם היא מצלמת את חפצי אביה המת — עורך הדין ועסקן הספורט ידין מכנס, ומצליחה ליצור אצל הצופה תחושה אמביוולנטית כלפיו

גליה יהב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גליה יהב

זהו כבר הפרויקט השלישי שאלמה מכנס־קז מייחדת להוריה ובפרט לאביה, עורך הדין ועסקן הספורט ידין מכנס. הפעם זו תערוכת תצלומי פוסט מורטם, כשלוש שנים לאחר מותו. "דמותו של האב שנפטר, אינה מצביעה על היעדרות, אלא על האופן שבו היא נוצרת מחדש דרך תצלומיה", כותבת על כך האוצרת נועה ליברמן.

בסדרת התצלומים הראשונה שיצרה כסטודנטית תיעדה את הוריה בביתם, על השפע הראוותני ועיצוב הפנים הדקורטיבי־פסיכדלי של המקום, ועל הטווסיות של דייריו. זו היתה סדרה שכמו יישרה קו חזותי עם תצלומי עיצוב פנים מגזיניים אבל חתרה תחתיו, כשהיא יוצרת סיפור מורכב על יחסים ובמיוחד על טעם.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ