תערוכה שהחלה ממזוודה גנובה ובה אוצר של תמונות מראשית המדינה

מזוודת תצלומים מראשית המדינה שגנב ילד ב1966 היא הבסיס ליצירה "אוסף לא פרטי" של מיכל בר־אור המוצגת בחיפה. בשיחה היא מסבירה למה הגונב מסרב להזדהות, מיהו בעצם בעל התמונות כיום ומה מציק בכך שהנרטיב אינו ברור

גליה יהב
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
בדיקה רפואית לאייכמן. גונב הצילומים נבהל כשראה
מולו את האיש שעליו שמע רק ברדיו
גליה יהב

ב–1966 גנב א', ילד תל אביבי בן 13, מזוודה קטנה מבית השכן, שהיה נהג משלחות בלע"מ (לשכת העיתונות הממשלתית). המזוודה היתה מלאה בתצלומי שחור־לבן מודפסים, שתיעדו אירועים מרכזיים בהיסטוריה המקומית, בהם תמונות מעליית מרבד הקסמים, מקרבות במלחמת תש״ח, מפסטיבלי חוצות המוניים, ייהוד יפו ועוד. כמות הצילומים הגדולה ביותר, לפחות מחצית מהם, הוקדשה לתיעוד משפט אייכמן שהתנהל בירושלים. דיוקנאות של השופטים ושל עורכי הדין לצד תצלומי חדר המעצר המסוגף ואולם המשפט שנבנה במיוחד, וכמובן גם תצלומי דיוקן של אייכמן עצמו. הילד שיכנע את עצמו שמצא אוצר, והסתיר את המזוודה יותר מארבעה עשורים, תוך שהוא מתייסר ברגשות אשמה בשל המחשבה שמנע מהציבור את הדימויים ההיסטוריים.

תגובות