טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מפת האיברים התפורים

בחינה של המרחב הווירטואלי באמצעות האמנויות הקלאסיות היא נושא התערוכה "מנוע חיפוש"

תגובות

שמה של התערוכה החדשה שתיפתח הערב במרכז לאמנות עכשווית בת"א (קלישר 5), "מנוע חיפוש", נוגע בלב ההוויה האינטרנטית. אבל למרות שמניפסט המרכז דוגל בקידומם של אמנויות הווידיאו והניו מדיה, העבודות שנבחרו הפעם לתערוכה נוצרו דווקא במדיות הקלאסיות - ציור, צילום ופיסול - בכדי לחדד עוד יותר את היחסים המורכבים עם העולם הווירטואלי.

את התערוכה אצרו יחד סרג'יו אדלשטיין והילה כהן-שניידרמן הצעירה, שהתבלטה כאשר אצרה מספר תערוכות בחללית הירקון 70 ובחללים נוספים. "זו אינה תערוכת תיזה" מסבירה כהן-שניידרמן, "אך היא כן חוקרת אופני פעולה". לדבריה, הבחירה במדיות הקלאסיות ולא בווידיאו ובניו מדיה, שבהם רווח יותר השימוש במנועי חיפוש, הינה מכוונת, והרעיון הוא להציג את המתח שבין השדות השונים. "חיפשנו עבודות שיש בהן פעולות עמלניות ואובססיביות הכוללות גזירה ותפירה, פירוק והרכבה מחדש, בין אם בציור או בצילום".

אריאל קן מציג ארבעה תצלומים ענקיים, מחווה לבכרים (הילה וברנד בכר), צמד הצלמים המשפיעים ביותר בהיסטוריה של הצילום בכלל ובצילום הטיפולוגי בפרט. התצלומים, המוגדלים כמעט למידת אדם, לקוחים מ'גוגל-מפות' באתרים שבהם צילם הצמד מפעלים. כדי לשמור על רזולוציה איכותית, לקח קן עשרות או מאות פריימים קטנים ותפר מהם פריים אחד. כהן-שניידרמן מציינת, שבשונה מהבכרים שהפנו מבט אופקי, אחיד, אל מקום ספציפי וכתוצאה מכך נגעו גם בגנרי, המבט של קן הינו מרוחק ומרובה פרטים.

נגה ענבר מציגה סדרת עבודות המורכבת מרישומי הדרכה לכריתת ותפירת איברים (עשה זאת בעצמך) מתקופת מלחמת העולם הראשונה. הרישומים המקוריים עברו הגדלה מסיבית והודפסו מחדש על מפות ישנות, מרביתן של אנגליה, שם היא לומדת לתואר שני ברויאל קולג', וגם על מפה אחת מישראל (תפירת מפשעה) - כשמבעד לחתך התפר נפער חור החושף את המפה. לדברי כהן-שניידרמן, מקורה של הסדרה הוא במראות של הסורים שפרצו לפני כשנה בגופם את הגבול למג'דל שמס: "זהו גוף שהוא פגיע מצד אחד ומצד שני הוא אקט פוליטי".

אלי פטל מציג סדרת ציורים חדשים המבוססים על תצלומים מתוך print Screen של מהדורת חדשות בה צפה במחשב, עם הפיקסולים המוכרים מחיבור אינטרנט איטי. אלהם רוקני מציגה שתי סדרות ציורים הקשורות למוצאה האירני, עם הכיסופים והסקרנות התרבותית מחד גיסא ועם חוסר היכולת לחזור אל אותן חוויות מאידך גיסא. עוד משתתפים בתערוכה: הלל רומן, גלעד ברעם, יצחק לבנה ועופרה לפיד.

print-image-1.1659003-1
print-image-1.1659004-2


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות