בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

למה נבחר השם "Royal Bitch" לתערוכת בוגרים

תערוכת הבוגרים של התוכנית ללימודי המשך במדרשה לאמנות של בית ברל מנסה להציע הזדמנות למחשבה על היזון חוזר יצירתי, קונקרטי וסימבולי

2תגובות

"Royal Bitch" הוא שמה של תערוכת הבוגרים של התוכנית ללימודי המשך של המדרשה לאמנות, שתיפתח מחר בערב (9.1) ותחנוך את "הירקון 19", המרכז לאמנות, תרבות וחינוך של "הפקולטה לאמנויות - המדרשה, המכללה האקדמית בית ברל", הפועל בקומת הקרקע של מלון רויאל ביץ' החדש (הירקון 19) בתל אביב. ממשחק המלים בשם התערוכה, המתייחס למיקומו יוצא הדופן של המרכז החדש, משתמעים בה־בעת מידה של ביקורתיות, אירוניה ורמז לאפשרות של מהלך רדיקלי. 11 בוגרים יסיימו הערב את לימודיהם בתערוכה הקבוצתית, השואפת להציג את הזיקות וגם את הניגודים בין העבודות. "תערוכת בוגרים היא כזו שבבסיסה יכולים לפעול גם אינטרסים וניסיונות להציג את הפרט כשלם בלעדי, ולעתים היא מוּנעת דווקא מניסיונות לנתק את העבודות מן מההקשר שבו הן מופיעות”, אומרות אוצרות התערוכה מעין אמיר ורותי סלע.

המונח "לופ יצירתי", שבמקורו משמש בהקשר של מערכות ביולוגיות וקוגניטיביות, שימש לשתי האוצרות עוגן לאצירת התערוכה. לופים יצירתיים הם ביטוי למצב המניע תהליך של לופ בעודו מבלבל את הרעיון של סיבה ותוצאה, וכך יוצר השהיה המאפשרת להרהר בפוטנציאל הטמון בתהליכים של היזון חוזר. התערוכה הנוכחית, לדברי האוצרות, היא הזדמנות למחשבה על היזון חוזר יצירתי, "בין שבאופן קונקרטי: חלל התצוגה, סיום תוכנית ללימודי המשך באמנות, ובין שבאופן סימבולי ומטאפורי”.

רוב בוגרי התוכנית של השנה בחרו להציג עבודות וידיאו: ירון אתר מציג עבודה קצרה החושפת וידויים ושחזורי רצח מאת חמישה צעירים שחיים ופועלים בפולין, ועבודת וידיאו נוספת, "הממיר" שמה, היא שיחה מתמשכת בלחישות בין האמן למתפלל נוצרי, שצולמה בהיחבא בכנסייה בפולין. יסמין ‪ דיוויס מציגה סרט המתאר רגע שכאילו נלקח מתוך סצינה קולנועית, "אך במקום שיהווה רק פרגמנט מתוכה הוא נמתח ומועצם לנרטיב עצמו", כדברי האוצרות.

בעבודת הווידיאו "המטפלת של מלכי טסלר" בוחנת האמנית את קו התפר שבין הטרדה לשעשוע דרך מחשבה על המשמעויות של ההבניה החברתית של מבוגר אחראי. ערגה‪ יערי־ויצמן מציגה מיצב וידיאו המנסה, "להתקיים בטווח המסוכן שבין תערוכה מסחרית ובין תערוכה מקצועית בכנס בבית מלון ובין תערוכת אמנות". ואורן לביא הרכיב מיצב וידיאו שבו הוא מגלם אמנית מתחילה, דחויה, קנאית, מרירה וגסת רוח, הפועלת בעולם חסר תכלית במטרה להצליח. גם כשמוצגים ציורים, כמו במקרה של אדם שר, מאומצים עקרונות של צילום וקולנוע, ובמקביל שר עושה שימוש באור, צבע וסאונד, "עד כדי יצירה של אובייקט אבסטרקטי”, מספרות האוצרות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו