בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הדרכים של הצלמים דניאל צ'צ'יק ורובן ברולה מצטלבות בתערוכה אחת

בתערוכה משותפת מציגים הצלם דניאל צ'צ'יק והצלם הצרפתי רובן ברולה צילומי מסעות שערך כל אחד מהם, בארצות שונות ומנקודות מבט אחרות

תגובות

שנתיים אחרי פתיחתה הרשמית ממשיכה גלריה ארמנו טדסקי תל אביב (לילינבלום 2) לגשר בין סצינת האמנות הישראלית לבינלאומית באמצעות תערוכות משותפות לאמנים מחוץ לישראל ומתוכה. הצלם הישראלי דניאל צ'צ'יק והצלם הצרפתי רובן ברולה יפתחו ביום חמישי (16.1) בערב את התערוכה המשותפת הנושאת את שמם. העניין המשותף לשני הצלמים הוא נושא הזמן והמרחב בצילום. בעוד רובן ברולה, יליד 1988, מתייחס לקטנות הגוף האנושי אל מול הטבע הפראי, דניאל צ'צ'יק, צלם העיתון "הארץ", משתמש ביכולותיו הטכניות, העיתונאיות, לתיעוד אותה הסיטואציה מזוויות שונות, מקומיות.

לרובן ברולה תהיה זו התערוכה הראשונה בישראל, והוא יציג בה מבחר עבודות מהסדרה המכונה "נתיבים”, שהוצגה לראשונה בספטמבר שעבר בברלין. בסדרה, המכילה 12 עבודות, יצא ברולה למסע מצרפת לסין דרך היבשה על מנת לבחון את הנוכחות של הגוף האנושי העירום בטבע, ובמקביל להתנסות בתיעוד של מערכות יחסים אקראיות. בצילומיו הבולטים של ברולה נראים גופי אדם עירומים שוכבים בשלג או בדיונת חול, כתמים בהירים וזעירים על רקע נופים עצומים ומרהיבים.

גם דניאל צ'צ'יק, יליד 1975, יצא למסע לפני כחמש שנים, יחד עם שותפו הצלם אורן יזרעאל, במטרה לתעד את מדינת ישראל, "בצורה אקראית שלוכדת סיטואציות יומיומיות, המדברות גם עליהן עצמן וגם על מצב חברתי רחב יותר”, הוא מספר. ארבע עבודות יוצגו מהמסע המשותף, הבולטת שבהן היא צמד צילומים של זוג פליטים אפריקאים בחוף ימה של תל אביב.

"זה היה ביום שישי בצהריים. יצאנו לגיחה צילומית באזור גן צ'רלס קלור והתפתחה שם סיטואציה מרתקת", נזכר צ'צ'יק. "את האישור לצלם את שני האנשים קיבלנו מהם במבט, מעין רגע קסום שקרה שם ואיפשר את הצילום העוצמתי מכולם, לדעתי”. הכפילות המופיעה בצמד זה - העיתונאית והאמנותית - רוחשת בלבה של עשייתו של צ'צ'יק ומגולמת גם במבחר העבודות מהפרויקט האחרון שלו ושל אורן יזרעאל, Divided Moment שמו, שיוצגו בתערוכה. סדרה זו מבוססת על צילומים אקראיים שנלקחו משתי זוויות שונות, כלומר שני צילומים ושני סיפורים שונים לאותו הרגע. "דרך הטכניקה והמבט הייחודי שלו שואף צ'צ'יק לייצר בו זמנית שתי תחושות מנוגדות, של שייכות וזרות, כלפי מושאי הצילום שלו והמקומות שבהם הוא מצלם", כפי שנכתב בדף התערוכה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו