שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

שלושה אמנים מתעמתים עם פרקטיקת ייצור הדימויים

התערוכה ״Becoming the Image״, שבה ציורים של שלושה אמנים מחו"ל, תחנוך חלל תצוגה חדש במתחם נגה ביפו

איתן בוגנים
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
איתן בוגנים

במתחם נגה ביפו (דיצה 4) ייפתח מחר (חמישי) חלל תצוגה חדש שיציג אמנות עכשווית של אמנים ואמניות מהארץ ומחו"ל. מפעילת החלל והאוצרת, פיונה ביברשטיין, בחרה לחנוך את החלל החדש עם התערוכה ״Becoming the Image״ שבה מציגים שלושה אמנים מחו"ל - ג׳סיקה מיין, ג׳וזף מונטגומרי ופטרישיה טרייב - שעוסקים שלושתם במדיום הציורי באופנים שונים.

ציור, לדידה של האוצרת, הוא שם עצם המאפיין ומתאר ״היסטוריה פיגמנטלית ופיקטוריאלית שמתייחסת לארסנל דימויים קבוע מראש". המאפיין את שלושת האמנים, ומה שעומד במרכז התערוכה הראשונה של החלל התעשייתי והמחוספס משהו, הוא העימות עם פרקטיקה של ייצור דימויים, בדרך כלל בתוך מבנים חזרתיים שמתפתחים בתוך סדרות של נושאים וגרסאות.

ג׳וזף מונטגומרי,  "Image Three Hundred Thirty One", 2015
ג׳וזף מונטגומרי, "Image Three Hundred Thirty One", 2015

ג׳וזף מונטגומרי האמריקאי, למשל, יציג שש עבודות בעלות אופי קולאז׳יסטי הצוברות סימונים, סימנים ומחוות ציוריות בשכבות המורכבות גם מחומרים שונים, כגון כפיסי עץ. בבסיס הרעיוני של פועלו של מונטגומרי ניצבת הטענה שרוב הדימויים כבר צוירו ובמקביל שהציור הוא מדיום נצחי. ״כך הוא מטיל ספק בשוני ובדמיון בין האובייקט עצמו לייצוג שלו, ולכן גם בטבעו של דימוי באשר הוא״, מבהירה ביברשטיין.

האמנית הברזילאית ג׳סיקה מיין, הפועלת בתקופה האחרונה בדובאי, תציג שלוש עבודות פרומות, ספק מופשטות, שבסיסן הוא שלטי החוצות והעיתונות המודפסת בסאו פאולו, ובתיקי בד מודפסים הנפוצים בשווקים של סחורה יבשה בדובאי. מיין, אם כך, ״חותרת תחת הגבולות וההיררכיות של היחסים בין הדימוי לבין מערכת התמיכה שלו, בין פני השטח שלו לבין המבנה הפנימי שלו״, מציינת האוצרת הצעירה, ילידת שווייץ.

לעומת זאת, בציוריה של פטרישיה טרייב האמריקאית תשומת הלב נתונה לחללים הלא חומריים שבין אובייקט לאובייקט שהיא מציירת. ״דרך התקשרות עם הנושאים שלה", כותבת ביברשטיין, "ובאמצעות ריבוי נקודות מבט, שחוזרות על עצמן ועוברות טרנספורמציה, נוצרים דימויים, אשר כל אחד מהם מבקש להציף היסטוריה של דימויים שקדמו לו, ובה בעת לפתוח פתח להיווצרותם של דימויים חדשים״.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ