שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
איתן בוגנים
איתן בוגנים

בגלריה ברוורמן בתל אביב (השרון 12) תיפתח הערב התערוכה "פורמולה" של ראובן ישראל. האמן, יליד 1978, בחר להציב בחלל הגלריה עבודות פיסול שנעשו בשנתיים האחרונות. כולן, כמו בעבודות קודמות שלו, עשויות מעץ לבוד תעשייתי (MDF). כמה מהעבודות הן אנכיות, מזדקרות מעלה באמצעות מוטות נחושת רזים וארוכים. אחרות שעונות על הקיר או מוטלות על רצפת הגלריה. בגלל הליטוש והצביעה הקפדנית, הגופים והצורות שיוצר ישראל נראים במבט ראשון כחלקי מתכת, פלסטיק או פורצלן המסתירים את זהותם כעצמים יחידניים שיוצרו בניסור, הדבקה ושיוף של לוחות עץ.

מלבד השימוש בלוחות העץ הלבוד, המשותף לכל האובייקטים הוא גם השימוש במוטות נחושת שבמקור נועדו להארכת חשמל, מוטות המשמשים בחלק מהפסלים כגורם מאחד, פיגורטיבי, המדמה למשל באחד מהם מעין שיפוד ענק שאוחז בצורות עגולות, ריבועיות, מחוררות ועוד. במקרים אחרים המוטות משמשים כגורם מפריד, ואילו בפסלים אחרים המוט נושא דיסקיות ודוחף אותן ואת שאר הצורות כלפי מעלה.

ראובן ישראל, SBMLD4, 2014
ראובן ישראל, SBMLD4, 2014

אוצרת התערוכה, עדי גורה, מציינת שישראל מחפש בעבודתו דרך דחוסה וסימבולית לכתיבת מידע ולהצגת קשר כמותי בין גורמים רבים. ״שורה של הנחות יסוד הכתיבו את סך הפעולות שהובילו ליצירת הפסלים הללו, שלובשים ופושטים משמעויות בהתאם להקשרים ולמשקלים הנוצרים בין סך החלקים״, היא מדגישה. שם התערוכה מסגיר את האופי הפיסולי־פורמליסטי של העבודות המוצגות בה. לצד זה האמן מצהיר בשם התערוכה שעבודותיו הן תחליף: עבודת יד שמדמה פס ייצור, עץ שמתחפש למתכת ופלסטיק, פסל שמתחפש למוצר שימושי.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ