בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האושר המסתתר בין הקירות

בגלריה רוזנפלד יציג בועז ארד את עבודותיו האחרונות, ומלכי טסלר תציג את עבודתה "קולאז' גוף", שבה גופה מופיע ללא ראש

4תגובות
בועז ארד, ללא כותרת, 2016
בועז ארד / גלריה רוזנפלד

שתי תערוכות ייפתחו הערב בגלריה רוזנפלד שבתל אביב. הראשונה היא תערוכת היחיד "מאחורי כל זה מסתתר אושר גדול" של האמן בועז ארד, שבה יציג את ציוריו מהשנתיים האחרונות, שנעשו מתוך מחשבה על מדיום הציור כמרחב פעולה של הווה, דחיפות ותנועה מתמדת. בהתאם, עשרות הציורים המוצגים בתערוכה מהווים מעין יומן מסע באותם אזורים שהציור מאפשר: בין הפיגורטיבי למופשט, בין האקספרסיבי למאופק ובין החושני לשכלתני. המצבור שנוצר "אינו מנסה לתאר מציאות קוהרנטית ואינו מתארגן כסגנון או כשיטה מחקרית. כל ציור הוא יחידה אוטונומית המתנסחת מתוך ההגיון הפנימי שלה", כדברי ההודעה שיצאה מטעם הגלריה.

ארד מספר כי העיקרון המנחה שעל פיו פעל היה הניסיון לצייר כל יום מחדש — בלי מחויבות לעבר ובלי לשחזר הצלחות, כלומר לא להיקלע למכניזם מושגי או רגשי. כל ציור, מבחינתו של ארד, נוצר כאוטונומי, מחויב רק לאתיקה של ההווה שבו הוא נוצר. ארד מדגיש כי מהרגע שבו התגבשה ההבנה שלא מדובר בנגיעה אותנטית, ״אפשר להשתחרר מכבלי הסגנון ולאמץ בכל ציור את האמצעים שנובעים מתוך ההגיון הפנימי שלו, ולא מאיזו אינרציה או הרגל״. הוא מוסיף כי התערוכה מסמנת עבודה תוך תנועה מתמדת, נכונות לשינוי ולוויתור על נכסים: ״הליכה עם ונגד הטעם הטוב מתוך אמונה בכוחם של הציור, הדימוי ומשחק מערכות ההקשרים״ .

במקביל, תציג מלכי טסלר את תערוכתה ״קולאז׳ גוף״, שתכלול את הקרנת הבכורה של עבודת הווידיאו בעלת השם הזהה. גופה של טסלר, המופיע ללא הראש, הנושא עליו שלל מדבקות משרד עגולות בצבעים וגדלים שונים, מככב בווידאו הקצר. כך, למשל, נראה הטורסו החשוף של האמנית, מלווה בשורה של מדבקות שחורות־עגולות, מתקדם קדימה ואחורה על רקע של ידיות ארון שחורות הזהות בגודלן וצבען למדבקות שדבוקות לבטנה של טסלר. היא משתמשת בגופה העירום כאובייקט חי, אשר באמצעות קווים, מדבקות משרדיות, חפצים ורהיטים ביתיים, מתפרק מהגדרתו הראשונית ומנסה להגיע למצב סימביוטי עם הסובב אותו. ״ואולם, סימביוזה זו נשללת על ידי חוסר השקט של התנועות הרפטטיביות חסרות המשמעות ושלל המחוות הגופניות שנעות בין כפייה להתמזגות נעימה״, כדברי הגלריה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו