סוף פתוח: גרסת הסברס

ששת אמני תוכנית הרזידנסי של ארטפורט בתל אביב מציגים תערוכות סיכום הקוראות תיגר על המושג "תוצאה", תחת הכותרת "נונפיניטו"

איתן בוגנים
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נעמה ערד, "שאיפות גדולות", 2016
נעמה ערד, "שאיפות גדולות", 2016 צילום: ליאת אלבלינג
איתן בוגנים

"נונפיניטו", תערוכת המחזור הרביעי בארטפורט (דרך בן צבי 55) בתל אביב, תיפתח ביום שלישי בערב (30.8). המושג "נונפיניטו", שמלווה את תוכנית הרזידנסי של ארטפורט בשנים האחרונות, מתייחס במקור לסדרת פסלים לא גמורים של כמה מאמני הרנסנס, וכמטאפורה לתערוכת הסיום המתעקשת שלא להיות תערוכת סיום או סיכום, "תוך קריאת תיגר על מושגים של תוצאה, סיכום וסוף, ותוך השארת מקומות פתוחים עבור הצופה", כדברי אוצרת התערוכה, ורדית גרוס.

התערוכה תציג עבודות של ששת אמני תכנית הרזידנסי ששהו במקום בשנה האחרונה: מיכל בראור תציג את המיצב "הלשכה להנפקת מסמכי אמינות" שהוא תולדה והמשך של פרפורמנס שערכה יחד עם פטריק היו לאחרונה; דוד עדיקא יציג סדרת הדפסי משי בהם הוא מתחקה אחרי בדי טקסטיל אפריקאים, משטיח את המקורות השונים "וממשיך את המחקר שלו על זהות, הגדרה ומקור באמצעים אסתטיים, כמו גם על תשוקת המערב לאפריקה", כהגדרת האוצרת.

נעמה ערד תציג מיצב בחלל הסטודיו שלה תוך כדי שהיא עובדת עם האנטומיה של חומרי היומיום; אלעד רוזן יציג ציורים בהם החיבורים בין תותים לגולגולות או בין בננות לאיברים קטועים מותחים את גבולות הטעם הטוב; הילה טוני נבוק תשתמש בקווים פורמליסטים וברעיונות אבסטרקטיים כדי ליצור סביבה שמרגישה זרה ומוכרת בו זמנית; ואילו תמיר צדוק יציג חלק מפרויקט וידיאו שבו הוא מתבונן על הדרך בה עובדה יכולה להפוך לסטריאוטיפ, דרך סיפורו של בכיר לשעבר במוסד שיצא לשליחות במצרים תחת מסווה של צייר צרפתי.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ