בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דוקאביב

מדוע נדחקו הנשים החלוצות

הן עלו לארץ והצטרפו לקיבוץ מתוך אידיאלים של שוויון וסוציאליזם, אך במהרה נדחקו לעבודות נשיות מסורתיות. הבמאית מיכל אביעד מסבירה איך סיפורן של חמש הנשים מתקופת היישוב שהיא מציגה בסרטה התיעודי משקף בזעיר אנפין את מעמד הנשים בחברה הישראלית עד היום

18תגובות

“עליתי לארץ, לעין חרוד, בשנת 1924”, אומר קול נשי בפתיחת הסרט “החלוצות”. על המסך מופיע תצלום ישן בשחור לבן של אשה המשעינה את לחיה על ידה, משקפיים עגולים לעיניה. “עוד הספקתי להיות ברוסיה שבע שנים לאחר המהפכה. אבל חששתי שבסופו של דבר אצטרך להמשיך את חייהן של אמי וסבתי, ואילו אני חלמתי לבנות חברה חדשה, מהפכנית, בפלשתינה”. קטעים מסרטי ארכיון ישנים מרצדים על המסך, ובהם נראית שורה של פליטים, נשים וגברים, עושים את צעדיהם הראשונים על אדמת ארץ ישראל. “עליתי לארץ בשנת 1921. נסעתי באוניית מסע”,...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו