האזרח קליין

שמר על המתח - פרידה מהסופר אלמור לנארד

מ”תפוס את שורטי”, דרך “ג’קי בראון” של טרנטינו ועד “רומן לא חוקי”. ליצירתו של הסופר אלמור לנארד, שמת בשבוע שעבר, היתה השפעה רבה על הקולנוע האמריקאי

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

לסופרי המתח האמריקאים, אלה שיצירתם זכתה לכינוי "פאלפ פיקשן", וסגנונם כונה "הארד בוילד", היתה השפעה רבה על הקולנוע האמריקאי, ולא רק האמריקאי, החל מדשייל האמט ("הנץ ממלטה", סדרת סרטי "האיש הרזה") וריימונד צ'נדלר ("היי שלום אהובתי", "השינה הגדולה") וכלה בג'ים תומפסון ("הבריחה", "הנוכלים") ודיוויד גודיס ("מעבר אפל", שעל ספר שלו ביסס הבמאי הצרפתי פרנסואה טריפו את סרטו "ירו בפסנתרן" והבמאי הצרפתי ז'אן-ז'אק בנקס את סרטו "הירח בביבים").

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ