בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לאן נעלמה הבמאית הראשונה של הקולנוע הישראלי?

לרגע אחד בסוף שנות ה-60, אלידע גרא נחשבה לתקווה הנשית של הקולנוע הישראלי: סרטה "לפני מחר" זכה להערכה רבה והתקבל בחום בפסטיבל ברלין. מדוע נמחק הנסיון הנשי החלוצי הזה מתולדות הקולנוע בארץ?

תגובות

"יכולים אנו להתגאות שאצלנו כבר מביימים סרטים באורך מלא לא רק גברים אלא גם נשים. אלידע גרא, אם לשלושה מגני יהודה, היא היחידה לפי שעה, אבל זו רק התחלה", הכריזה כתבה ב"הארץ" באוקטובר 1968. לפי שיעורן הנמוך של במאיות הפועלות מאז ועד היום בקולנוע הישראלי העלילתי נדמה אמנם כי ההתחלה הזאת ארוכה להפליא ועדיין מקרטעת, ובכל זאת, יציאתו ב-1969 של "לפני מחר", סרטה העלילתי הראשון באורך מלא של גרא, היא נקודת ציון חשובה בתולדות הקולנוע הישראלי. עד שנות ה-50 הימצאות של נשים על סטים של סרטים ישראליים...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו