שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

לאן נעלמה הבמאית הראשונה של הקולנוע הישראלי?

לרגע אחד בסוף שנות ה-60, אלידע גרא נחשבה לתקווה הנשית של הקולנוע הישראלי: סרטה "לפני מחר" זכה להערכה רבה והתקבל בחום בפסטיבל ברלין. מדוע נמחק הנסיון הנשי החלוצי הזה מתולדות הקולנוע בארץ?

נירית אנדרמן
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נירית אנדרמן

"יכולים אנו להתגאות שאצלנו כבר מביימים סרטים באורך מלא לא רק גברים אלא גם נשים. אלידע גרא, אם לשלושה מגני יהודה, היא היחידה לפי שעה, אבל זו רק התחלה", הכריזה כתבה ב"הארץ" באוקטובר 1968. לפי שיעורן הנמוך של במאיות הפועלות מאז ועד היום בקולנוע הישראלי העלילתי נדמה אמנם כי ההתחלה הזאת ארוכה להפליא ועדיין מקרטעת, ובכל זאת, יציאתו ב-1969 של "לפני מחר", סרטה העלילתי הראשון באורך מלא של גרא, היא נקודת ציון חשובה בתולדות הקולנוע הישראלי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ