הבמאי רפאל נדג'ארי מתעקש לשבור סטריאוטיפים

סרטו החדש של הבמאי רפאל נדג'ארי, "מעל הגבעה", על אב ובנו הנפגשים אחרי נתק ממושך. בראיון עמו הוא מספר מדוע בחר בחיפה כזירת התרחשות ולמה דווקא כשעלה לישראל התרחק מהדת

שני ליטמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שני ליטמן

איש צעיר חוזר לביתו אחרי ליל עבודה כפקיד קבלה במוקד רפואי כלשהו, ומחליט להתקשר לאביו, אותו לא ראה ואתו לא דיבר חמש שנים. כך, בפשטות, מתחיל סרטו החדש של רפאל נדג'ארי, "מעל הגבעה". למעשה של הבן אין מניע ברור, לא קורה שום דבר מיוחד שמביא אותו לנסות לשבור את הנתק הממושך עם אביו וגם כאשר הם נפגשים, לא נראה שהבן נלהב במיוחד. כנקודת פתיחה זהו מעשה ששובר את כל חוקי ה"איך כותבים תסריט". נדג'ארי היה מודע לכך ועשה זאת במתכוון, גם אם פירוש הדבר היה קושי בגיוס כסף להוצאת הסרט לפועל. אבל הכללים שלפיהם נהוג לפעול בדרך כלל בתחומים שונים, אינם מאפיינים את צורת החשיבה של נדג'ארי ואת אופן הפעולה שלו, לא בחיים ולא ביצירה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ