ארט באזל

איך הופך הקולנוע הניסיוני לריט אספנות

הפופולריות הגואה של תוכנית הקולנוע ביריד ארט באזל ממחישה שהקולנוע הניסיוני הופך לפריט אספנות מבוקש. השאלה היא איך לאסוף עבודות במדיום שקל כל כך לשכפל

כריסטופר שוצה, ניו יורק טיימס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
כריסטופר שוצה, ניו יורק טיימס

לפני חמש שנים היה פאט אוניל, אמן קולנוע ניסיוני מלוס אנג'לס, מיואש לחלוטין. הוא לא האמין שעבודתו תמצא לה קהל רחב שיהיה מוכן לשלם תמורתה, ועמד לפנות עורף לקריירה בת 50 שנה. "רציתי לשרוף הכל ולעסוק במשהו פשוט כמו חקלאות", הוא אומר בשיחת טלפון. כיום אוניל מיוצג על ידי שרי ומרטין, גלריה צעירה ומצליחה בחוף המערבי, מוזיאונים וגלריות נוספים מוכרים את עבודותיו - רישיון מיוחד מאפשר לשישה אנשים להחזיק בו־זמנית בזכויות של סרט יחיד - והאמן עצמו מוזמן לדבר על עבודתו ברחבי העולם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ