פול מזורסקי: הבמאי שהיה אופטימי בעל כורחו

מ"התחנה הבאה גריניץ' וילג'" ועד "היחפן מבוורלי הילס", מ"שונאים, סיפור אהבה" ועד "הסערה" - לא כל סרטיו של הבמאי פול מזורסקי, שמת השבוע, היו טובים באותה מידה. אך קולו הוסיף לקולנוע האמריקאי גוון ייחודי, נבון ואנושי

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

פול מזורסקי, שמת ביום שני השבוע, הותיר אחריו מורשת קולנועית הגדושה בסרטים מצוינים. רבים מסרטיו של הבמאי האמריקאי, שהיה בן 84 במותו, היו ספוגים בערגה לאהבה, לעתים אבודה ולעתים בלתי אפשרית. כאשר ביקר בישראל ב-2007, כאורח פסטיבל הקולנוע היהודי שהתקיים בירושלים, אמר מזורסקי בראיון ל"גלריה": "האם אני רומנטיקן? הייתי מתאר את עצמי כמלא תקווה. העולם מכוער כל כך שאינני יכול אלא להיות אופטימי בסרטי. אפילו את 'שונאים, סיפור אהבה', שעוסק בזיכרון השואה, סיימתי בנימה אופטימית עם תקריב של תינוק".

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ