שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
"עיניים גדולות"

אל תתפתו לעיניים הגדולות של טים ברטון

אורי קליין
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין

סיפורה של הציירת מרגרט קין הוא כה טעון מבחינות רעיוניות כה רבות, שמפתיע עד כמה הבמאי טים ברטון בסרטו "עיניים גדולות" לא הצליח לחלץ ממנו את ממדיו הרבים והפך אותו לביוגרפיה קולנועית שטוחה. סיפורה של קין (כיום בת 87 ועדיין מציירת) נוגע במוסד הנישואים, ביחסים בין גברים לנשים, במעמדה של האשה באמריקה של שנות ה-50 וה-60, ובמקביל לכל אלה, בשאלות מהי אמנות, מהו ערכו של קיטש ומה הקשר בין אמנות לתעשייה הנבנית על בסיסה. גם אם סרטו של ברטון נוגע בכל אחת מהסוגיות אלה, הטיפול בהן אינו חורג מתחום הקטלוג המפרט אותן בצייתנות שטחית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ