איך מתמודדים מבקרי הקולנוע עם העלייה הגדולה במספר הסרטים?

מצד אחד, תעשיית הסרטים פורחת. מנגד, העיתונות המודפסת במשבר מתמשך. ה"ניו יורק טיימס" הודיע לאחרונה שהוא מרים ידיים, ולא מסקר את כל הסרטים שיוצאים לאקרנים. מי ייפגע מהמהלך ולאן מועדות פניה של ביקורת הקולנוע?

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתי שטרן
איתי שטרן

בפינה השמאלית העליונה בכל גיליון של ה"ניו יורק טיימס" מופיע מוטו העיתון: "כל החדשות הראויות לדפוס". מהודעה רשמית שהוציא העיתון בימים האחרונים ניתן להבין כי בכל הנוגע לתעשיית הקולנוע, לא כל הסרטים ראויים לדפוס, וגם לא שווים את זמנם היקר של מבקרי הקולנוע המעטים המועסקים בכלי התקשורת.

על פי ההודעה, מבקרי הקולנוע של העיתון לא יוכלו להמשיך ולסקר את כל הסרטים שמוצגים בבתי הקולנוע בניו יורק, בשל מספר הסרטים האדיר שמגיע לאולמות. עבור יוצרי קולנוע תיעודי מדובר במכה קשה במיוחד, שכן כיום, על פי תקנון תחרות האוסקר, לא ניתן להגיש מועמדות לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר ללא ביקורת ב"ניו יורק טיימס" או ב"לוס אנג'לס טיימס". נציג האקדמיה לקולנוע שנשאל האם צפוי שינוי בתקנון בעקבות המהלך השיב בשלילה.

תגובות