מת התאורטיקן, הסופר ובמאי הקולנוע הצרפתי אלכסנדר אסטרוק - קולנוע - הארץ

מת התאורטיקן, הסופר ובמאי הקולנוע הצרפתי אלכסנדר אסטרוק

אסטרוק נודע בעיקר בשל המניפסט שפירסם ב–1948 ובו טבע את המושג המכונן בתולדות הקולנוע, "המצלמה־עט"

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אורי קליין
אורי קליין

התיאורטיקן, הסופר ובמאי הקולנוע הצרפתי אלכסנדר אסטרוק מת, בן 92, ביום חמישי שעבר. מותו נודע ביום שני השבוע. אסטרוק נודע בעיקר בגלל מאמר שהוא כתב – יותר מניפסט מאשר מאמר – שהייתה לו השפעה עצומה על מבקרי הקולנוע הצעירים הקשורים בכתב העת "קאייה די סינמה", כגון פרנסואה טריפו, ז'אן לוק גודאר, קלוד שברול, ז'אק ריווט ואחרים, שהיו מאוחר יותר לבמאים והניחו את היסודות לתופעת הגל החדש הצרפתי. המאמר פורסם בכתב העת "לקראן פרנסה" (כלומר, "המסך הצרפתי") ב-30 במרץ 1948, ושמו, בתרגום לעברית, הוא "הולדתו של אוואנגרד חדש: המצלמה־עט". כמוטו למאמר שימש משפט של אורסון ולס: "מה שמעניין אותי בקולנוע זו ההפשטה".

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ