בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מת התאורטיקן, הסופר ובמאי הקולנוע הצרפתי אלכסנדר אסטרוק

אסטרוק נודע בעיקר בשל המניפסט שפירסם ב–1948 ובו טבע את המושג המכונן בתולדות הקולנוע, "המצלמה־עט"

2תגובות
אסטרוק ב-1965
Dutch National Archives

התיאורטיקן, הסופר ובמאי הקולנוע הצרפתי אלכסנדר אסטרוק מת, בן 92, ביום חמישי שעבר. מותו נודע ביום שני השבוע. אסטרוק נודע בעיקר בגלל מאמר שהוא כתב – יותר מניפסט מאשר מאמר – שהייתה לו השפעה עצומה על מבקרי הקולנוע הצעירים הקשורים בכתב העת "קאייה די סינמה", כגון פרנסואה טריפו, ז'אן לוק גודאר, קלוד שברול, ז'אק ריווט ואחרים, שהיו מאוחר יותר לבמאים והניחו את היסודות לתופעת הגל החדש הצרפתי. המאמר פורסם בכתב העת "לקראן פרנסה" (כלומר, "המסך הצרפתי") ב-30 במרץ 1948, ושמו, בתרגום לעברית, הוא "הולדתו של...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו