זיכרון גורלי |

דיוקן של טירוף אמריקאי

צילומי "שערי החופש" של מייקל צ'ימינו, שמת בתחילת החודש, נמשכו מעבר למתוכנן והובילו לקריסת חברת "יונייטד ארטיסטס". למרות שאינה חפה מפגמים, מדובר ביצירה בעלת עוצמה דרמטית ורגשית, עוצרת נשימה ביופיה

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

לא היה עוד סרט בתולדות הקולנוע שעבר גלגולים כה רבים כמו "שערי החופש" (במקור, "Heaven's Gate") שתאריך יציאתו הרשמית לאקרנים הוא 1980; ולא היה עוד במאי שהקריירה שלו נפלה עמוק כל כך, מגובה רב כל כך, כמו של יוצר הסרט, הבמאי האמריקאי מייקל צ'ימינו, שמת ב–2 ביולי והוא בן 77.

קלינט איסטווד היה הראשון שהכיר בכישרונו והעניק לו את ההזדמנות הראשונה שלו. צ'ימינו, שנולד בניו יורק ב–1939, ולמד באוניברסיטת ייל, היה שותף לכתיבת התסריטים של "Magnum Force", הסרט השני מ–1973 בסדרת סרטי הארי המזוהם, שביים טד פוסט, ו"Silent Running", סרט המדע בדיוני המשובח של דאגלס טראמבול ב–1972. איסטווד קרא תסריט שצ'ימינו כתב בשם "חזיז ורעם" — סרט מסע ופשע עם יסודות קומיים וטראגיים, המתאר את הקשר שמתהווה בין שודד בנקים (איסטווד) לנווד צעיר (ג'ף ברידג'ס). אף שתחילה חשב לביים את הסרט בעצמו, החליט לבסוף להעניק לצ'ימינו את הזדמנות לביימו.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ