בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הבמאית מיכל אביעד מנתצת את הסטריאוטיפים על הנשים שעלו ממרוקו לדימונה

בסרטה התיעודי "דימונה טוויסט" שיוקרן השבוע מציגה אביעד את תרבות הריקודים וחיי הנפש העשירים של הנשים שעלו בשנות ה-50 מקזבלנקה. בשיחה היא מספרת על הקולגות שזילזלו ועל ההתנשאות האשכנזית שמטריפה אותה

81תגובות
מיכל אביעד. המקום שבו נגמרת ההסכמה שלי עם מירי רגב
תומר אפלבאום

"אמא יודעת לגדל ילד לבד. זה אינסטינקט. אז הייתי אמא ואבא, אישה שמרוויחה את הלחם שלה בכבוד, לא צריכה גבר כדי שתאכל ותתלבש ותיתן אוכל לילדים שלה" — את המשפט התקיף והעצמאי הזה אומרת סולנז' סרגה בת ה–79, אחת מגיבורות הסרט "דימונה טוויסט", כשהיא נשאלת איך התמודדה עם גידול ילדיה אחרי שהתגרשה מבעלה עוד לפני שמלאו לה שלושים. סרגה, שעלתה לישראל ממרוקו בגיל 27, עומדת זקוף מול המצלמה ובמבטא צרפתי כבד ומתגלגל שוטחת את סיפור חייה. מיד לאחר מכן היא נשאלת על ידי מיכל אביעד, במאית הסרט, האם לא רצתה למצוא גבר...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו