"שתיקה" של סקורסזי מעורר עניין אך מתסכל

"שתיקה", המספר על מסעו של כומר ביפן של המאה ה-17, הוא אחד הסרטים האישיים ביותר בקריירה של הבמאי עטור התהילה. הוא אמנם אינו מצליח להשתוות לסרטים קודמים שעסקו במשברי דת של אנשי אמונה, אך אין זו יצירה טריוויאלית

אורי קליין
אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין
אורי קליין

בדידותו של כומר הנודד למרחקים ארוכים ניצבת במרכז "שתיקה", סרטו החדש, המעורר עניין ומתסכל בעת ובעונה אחת, של מרטין סקורסזי. גיבורי כמה מסרטיו של סקורסזי, מ"נהג מונית", "השור הזועם" ו"מלך הקומדיה" ועד "קזינו", "הטייס" וסרטו הלפני אחרון, "הזאב מוול סטריט", שאפו לנצח ולהנציח את עצמם. אחד מהם, טראוויס ביקל, גיבור "נהג מונית", אף היה מוכן לשם כך להפוך לקדוש מעונה. אחרים, כגון גיבורי "רחובות זועמים", סרטו המופתי המוקדם ביותר של סקורסזי, "פסגת הפחד" ו"שאטר איילנד" התמודדו עם סוגיות של חטא ואשמה. כמה מגיבורי סרטים אלה ואחרים, כגון "לגעת במוות" שכשל בקופות ונשכח מעט, נחשפו במהלך סרטים אלה לאכזריותו של העולם בו הם פועלים, אך חלקם אף ביקשו להגיע בו להשלמה ולמצוא בו גאולה. האמונה הדתית הדהדה ברבים מסרטיו של סקורסזי, אם במובלע או במופגן, גם אם רק שניים מסרטיו עד כה, "הפיתוי האחרון של ישו" ו"קונדון", התמודדו ישירות עם דמויות דתיות איקוניות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ