סיפור אהבה הומוסקסואלי, שהתחיל בטקס מילה באפריקה

הבמאי הדרום אפריקאי ג'ון טרנגוב אמנם החרים את פסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב, אך סרטו ב"הפצע" עדיין יוצג בו. בראיון הוא מספר על חשיבותה של יצירה גאה במולדתו ועל האופן שבחר להציג סצינות סקס

נירית אנדרמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
נירית אנדרמן

בתחילת השנה, כאשר הוקרן "הפצע" בבכורה עולמית בפסטיבלים של סאנדנס וברלין, הוא עורר עניין רב וזכה לאהדת המבקרים. לעומת זאת, בארץ המוצא שלו דרום אפריקה, עורר הסרט לא מעט ויכוחים ונשפכו עליו קיתונות של ביקורת. רבים מבני שבט הקוסה (Xhosa) כעסו על החופש שלקח לעצמו הבמאי ג'ון טרנגוב להציג טקס תרבותי שלהם שנחשב טאבו, ועוד במאי לבן שחודר לטקס חניכה מסורתי של שחורים שלזרים אין גישה אליו, והתקוממו במיוחד על הקישור שנעשה בסרט בין הטקס עתיק היומין הזה לבין הומוסקסואליות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ