"קוקו": איך לעשות סרט אתני בלי לפגוע בפוליטיקלי קורקט

החשש שיואשם בניכוס תרבותי הנחה את פיקסאר ואת הבמאי לי אנקריץ' לזהירות גדולה בהכנת הסרט החדש "קוקו", שבמרכזו ילד מקסיקאי. במקסיקו כבר נהפך הסרט לשובר קופות

רג'י אוגוו, ניו יורק טיימס
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רג'י אוגוו, ניו יורק טיימס

לי אנקריץ', תסריטאי ובמאי באולפני פיקסאר, קיבל ב–2011 אור ירוק להתחיל לעבוד על סרט חדש, אך ההתרגשות הראשונית שלו התחלפה עד מהרה בפחד. הסרט שביים קודם לכן, "צעצוע של סיפור 3", זכה במועמדות לאוסקר לסרט הטוב ביותר והתניע את הקריירה שלו. אנקריץ', בן 50, ידע שגם הרעיון שלו לסרט אנימציה חדש, "קוקו", שיעלה בסוף השבוע בארה"ב ובסוף השבוע הבא בישראל, צופן אותם מראות מרהיבים וקתרזיס שהביאו להצלחת "צעצוע" ועוד להיטים מהאולפן שבבעלות דיסני. לא כאן היתה הבעיה. החרדה שאחזה בו נבעה מהרקע האישי שלו: הסיפור של "קוקו" מתמקד בדיה דה לוס מוארטוס — יום המתים, שבו המקסיקאים חולקים כבוד למתים — ואילו אנקריץ' הוא גבר לבן שגדל באזור קליבלנד ואין לו קשר כלשהם למקסיקו ולמסורתה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ