בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קלוד לנצמן, האיש שניסה להבין את מה שאי אפשר

היוצר, שמת היום, שינה לנצח את הקשר בין הקולנוע וזיכרון השואה. ביצירתו האפית "שואה" בחר להימנע מקטעי ארכיון וביקש לתעד את הפרוצדורה של ההשמדה, פרט אחרי פרט, שלב אחרי שלב

15תגובות
קלוד לנצמן בפריז, ב-2016. אחד מהיוצרים החשובים ביותר בתולדות הקולנוע
AFP

בחייו וביצירתו ציווה לנו קלוד לנצמן, שמת היום (חמישי) בגיל 92, את זיכרון השואה. זה החל עם "שואה", יצירתו האפית (כך גם הגדיר אותה לנצמן), שתשע השעות ו-26 הדקות שלה עלו לאקרנים ב-1985, והיא שינתה לעולם ועד את השיח הקולנועי שהתקיים עד אז בנוגע לקשר בין הקולנוע לזיכרון השואה. זה נמשך עד ל"אחרון הלא צדיקים", סרטו לפני האחרון, שבו התמקד היוצר ביחיד — במקרה הזה בדמותו השנויה במחלוקת של בנימין מורמלשטיין, אחרון ראשי היודנראט בגטו טרזיינשטט, והיחידי ששרד. שמו של הסרט התכתב עם ספרו המכונן של אנדרה...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו