אהבה מפריים ראשון: סצינות הפתיחה הזכורות בתולדות הקולנוע

במיטבן הן מעידות על מיומנות הבמאי, מגדירות מחדש ז'אנרים, מייצגות את הסרט כולו ולעתים אף רומזות לאופן שבו יסתיים. מ"האזרח קיין" ו"ורטיגו", דרך "הסנדק" ו"לה דולצ'ה ויטה" ועד סדרת ג'יימס בונד ו"מלתעות": אלה 21 סצינות הפתיחה שלא יוצאות מהראש, לפחות עד סוף הסרט

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

לא מכבר, כשסקרתי את "האשה", סרטו של הבמאי השוודי ביורן רונגה, ציינתי בביקורתי כי אחת הסצינות הטובות ביותר בסרט היא זו שפותחת אותו. בסצינה לילית זו, הסופר המוערך ג'ו קסלמן (ג'ונתן פרייס), מחכה לשמוע משטוקהולם אם זכה בפרס נובל לספרות. הוא נרגש, אחוז תזזית, אינו יכול לישון. כדי להירגע הוא מעיר את אשתו, ג'ואן (גלן קלוז), ומנסה לעניין אותה בסקס חפוז. הוא אף אומר לה שמצדו היא יכולה לשכב על הגב והוא יעשה את השאר. היא מגיבה לניסיונו במבט משועשע ומסכימה, אך לבסוף מתנערת ממנו. סצינה זו מבוימת אמנם באופן סטנדרטי, אך מבחינה תסריטאית היא מתמצתת ומסמלת את מהותה של מערכת היחסים ארוכת השנים בין ג'ו לג'ואן, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית, כפי שייחשפו בפנינו בהמשך הסרט.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ