בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אהבה מפריים ראשון: סצינות הפתיחה הזכורות בתולדות הקולנוע

במיטבן הן מעידות על מיומנות הבמאי, מגדירות מחדש ז'אנרים, מייצגות את הסרט כולו ולעתים אף רומזות לאופן שבו יסתיים. מ"האזרח קיין" ו"ורטיגו", דרך "הסנדק" ו"לה דולצ'ה ויטה" ועד סדרת ג'יימס בונד ו"מלתעות": אלה 21 סצינות הפתיחה שלא יוצאות מהראש, לפחות עד סוף הסרט

19תגובות
מימין: מתוך פתיחי "הסנדק", "אודיסאה בחלל 2001" ו"צעקה"
צילומי מסך

לא מכבר, כשסקרתי את "האשה", סרטו של הבמאי השוודי ביורן רונגה, ציינתי בביקורתי כי אחת הסצינות הטובות ביותר בסרט היא זו שפותחת אותו. בסצינה לילית זו, הסופר המוערך ג'ו קסלמן (ג'ונתן פרייס), מחכה לשמוע משטוקהולם אם זכה בפרס נובל לספרות. הוא נרגש, אחוז תזזית, אינו יכול לישון. כדי להירגע הוא מעיר את אשתו, ג'ואן (גלן קלוז), ומנסה לעניין אותה בסקס חפוז. הוא אף אומר לה שמצדו היא יכולה לשכב על הגב והוא יעשה את השאר. היא מגיבה לניסיונו במבט משועשע ומסכימה, אך לבסוף מתנערת ממנו. סצינה זו מבוימת אמנם באופן...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו