מ"תברח" ועד קליפים של ביונסה: תחיית הסוריאליזם בתרבות השחורה

אמנים שחורים מבטאים יותר ויותר את האבסורדיות של החיים בחברה גזענית על ידי אימוץ המטריד והמוזר. מדוע האפרו־סוריאליזם חוזר דווקא עכשיו?

לאנרה באקארי, גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
לאנרה באקארי, גרדיאן

הוא נראה מיטלטל אל תוך התהום. דמותו שוקעת, בזרועות פרושות, מנסה להיאחז באוויר בחוסר אונים. מופע האימים של ג'ורדן פיל בסרטו המוערך "תברח", הציג בפנינו את "המקום השקוע", מעין פורגטוריום (מקום היטהרות הנשמה לפי הנצרות), שבו דמותו של דניאל קלויה מוחזקת בידי לבנים ליברלים שעוסקים בגנבת גופות. הסצינה הזאת מבוימת בצורה לא־מציאותית — ממש כמו סצינת החלום שעיצב סלבדור דאלי בסרטו של אלפרד היצ'קוק "בכבלי השיכחה" — והיא זו שנטעה את האפרו־סוריאליזם עמוק בתוך המיינסטרים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ