איש השנה בקולנוע: אלפונסו קוארון משנה את חוקי הקולנוע

הפקת "רומא" לנטפליקס ולמסכים קטנים עומדת בניגוד למהלך הקולנוע עד כה. העובדה שבסרטו המופתי הזה קוארון גם מתריס נגד הכללים החדשים ומביט דווקא אל העבר, הופכת את הפרדוקס למורכב במיוחד

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

שנת 2018 היתה צריכה להגיע כמעט לסופה כדי שיתרחש בה המפץ שיעורר אותה מתנומתה הקולנועית היחסית. אמנם עדיין לא ראינו חלק מהסרטים שהופקו השנה: הפצתם בישראל תידחה לשנה הבאה, כשעונת טקסי הקולנוע תחל בכל עוזה, וחלק גדול מהם כלל לא יגיע לכאן ואולי נראה אותם בערוצי הטלוויזיה או באירועים מיוחדים בסינמטקים. אבל כבר אפשר לקבוע שזו היתה שנה קולנועית בינונית למדי. גם אם היא כללה כמה סרטים טובים ואף למעלה מזה, כגון "עץ האגס הפראי" של הבמאי הטורקי נורי בילג'ה ג'יילאן, שהערכתי מאוד, היה קשה לאתר בה סרט נוסף שיהפוך את 2018 לשנה קולנועית שתיזכר. עד שהגיע הסרט "רומא", של הבמאי המקסיקאי אלפונסו קוארון.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ