הבית שעזבנו: שני סרטים על הצד הלא מוכר של החיים בסין

"הפרידה" ו"אומת הילד היחיד" אמנם מספרים סיפור אישי של שתי במאיות, אך שופכים אור חדש על יחסה של המדינה הגדולה בעולם לאזרחיה

אורון שמיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורון שמיר

סין פתחה את שעריה הקולנועיים למערב בעשור האחרון. שוק חדש יחסית של כ–1.4 מיליארד צופים פוטנציאלים נחשף לשוברי קופות אמריקאיים, ואף נהנה מחנופה כלפיו בסצינות נבחרות בסרטים עצמם. כך פתאום צצו בקומדיות ובסרטי אקשן לוגואים עלומים במנדרינית. החנופה הזאת לקהל האסייאתי עלולה רק להחריף, אך היא נושאת עמה תגובת נגד של פריחת הקולנוע העצמאי. בפסטיבל הקולנוע של ירושלים, המתקיים בימים אלה, אפשר לראות שתי דוגמאות לסרטים אמריקאיים שביימו קולנועניות ממוצא סיני. שתיהן בעלות יחסים מורכבים לתרבות שממנה באו, משהו שסרטי הזרם המרכזי לא יכולים להרשות לעצמם.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ