"אנחנו שומעות רק חצי מהסיפורים": לאן נעלמו במאיות הקולנוע

מתוך 24 סרטים שיתמודדו בטקס פרסי אופיר, רק שניים בוימו בידי נשים. איך עשור שסימל פריחה של במאיות מסתיים כך, וכיצד אפשר להחזיר את הגיוון המגדרי למסך ולאחורי הקלעים?

נירית אנדרמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נירית אנדרמן

העשור הזה דווקא התחיל נהדר. יותר ויותר סרטים של במאיות הגיעו לבתי הקולנוע, קטפו פרסים בפסטיבלים מקומיים ובינלאומיים, ואפילו קבעו היסטוריה מקומית: אחרי 15 שנים התנפצה סוף סוף הסטטיסטיקה העגומה שלפיה רק סרט אחד של במאית זכה אי פעם בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר, ורק אשה אחת זכתה בפרס הבימוי (בשני המקרים, היתה זו ג'ולי שלז עם "עפולה אקספרס" מ–1997). והנה בעשור האחרון, בתוך שבע שנים בלבד, הצליחו שלושה סרטי במאיות לנפץ את השממה הזאת ולזכות בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר, ושלוש נשים זכו להניף את פרס הבימוי היוקרתי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ