נחמן אינגבר, האבא של הקולנוע הישראלי, דווקא אופטימי

המרצה המיתולוגי לקולנוע, שיקבל הערב פרס אופיר על הישגים מקצועיים, מסביר לאן נעלם הכיבוש בסרטים הישראליים, איך אפשר לכתוב ב"ישראל היום" כשאתה שמאלני ומדוע יש כל כך מעט מבקרות קולנוע נשים

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתי שטרן
איתי שטרן

לו היו מפרקים לגורמים את עמוד השדרה של הקולנוע הישראלי, נדמה שחוליות משמעותיות בו היו קרויות על שמו של נחמן אינגבר. המרצה המיתולוגי שלימד אלפי סטודנטים לקולנוע בישראל ("הזיכרון כבר לא מה שהיה פעם", הוא אומר כשנשאל לסיבת הפרישה אחרי יותר מ-40 שנה), היה בין מקימי קרן הקולנוע הישראלית ומוותיקי קרן רבינוביץ — שתי הקרנות המשמעותיות ביותר בקולנוע המקומי — מסרב לנוח. גם כעת, כשכבר אינו חלק ממסלול התמיכות בקרן רבינוביץ' לסרטים באורך מלא, הוא ממשיך ללוות, בגיל 81, תסריטאים שמנסים לפלס את דרכם אל הסרט הבא. מי שעובדים עמו מספרים על אדם מאיר פנים, מלא קשב ועניין — תיאור שעומד בניגוד מסוים לדימוי שנוצר לו כמרצה אליטיסטי וקר מזג. גם בשיחה עמו, שמתקיימת בבית קפה סמוך לביתו שבמרכז תל אביב, הוא מתגלה כאדם נוח, ישיר, עם פה גדול וחדוות חיים מתפרצת.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ