אמו פרצה דרך במחול, אביו עמד בראש כת. דוד ממבוש ביים סרט על אחד מהם

הכוריאוגרפית הצרפתייה מאגי מארן שאבה השראה מסמואל בקט ומפינה באוש, ועסקה בגרוטסקי ובמכוער. בסרט תיעודי חדש, משרטט בנה דוד ממבוש ביוגרפיה אינטימית של יוצרת־מורדת. מן הפיל שבחדר, אביו שהנהיג כת ומרצה מאסר ממושך, הוא מתעלם במודע: "זאת בושה גדולה"

גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

על הבמה, כשהם מאופרים ומרוחים בחמר, גופיהם מעוותים בתלבושות דמויות תכריכים והם נעים בקבוצה, קשה לזהות את אחת התופעות המעניינות שמרכיבות את אנסמבל הרקדנים של מאגי מארן. הכוריאוגרפית הצרפתייה בת ה–68 תמיד היתה דמות חריגה בנוף, אפילו מאז היצירה המתוארת במשפט שלעיל, May B, שעלתה לבמה ב–1981 וחקקה לנצח את שמה בהיסטוריה של המחול המודרני. מארן, ממובילות הגל החדש במחול הצרפתי, מנהלת מרכזי מחול, כוריאוגרפית ויוצרת תיאטרון־מחול ניסיוני, הצהירה ופעלה תמיד מתוך רצון להעלות את הבמה דבר מה אחר.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ