הבמאי דוד פישר: "המספר שישה מיליון הוא מוסד, רציתי לתקוע בו סיכה"

בסרטו התיעודי החדש מבקש דוד פישר להבין כיצד התקבע הנתון הלא מבוסס של קורבנות השואה. בראיון הוא מספר על הסירוב של גופי שידור בחו"ל לתמוך בו מחשש שיואשמו באנטישמיות, ומסביר מדוע חשוב לו להקרין את יצירתו דווקא מול מכחישי שואה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
דוד פישר. "יש לחץ של הממסד וניצולי השואה לשמור על הסמלים שנקבעו"
דוד פישר. "יש לחץ של הממסד וניצולי השואה לשמור על הסמלים שנקבעו"צילום: הדס פרוש
נירית אנדרמן
נירית אנדרמן
נירית אנדרמן
נירית אנדרמן

שישה מיליון. כבר יותר משבעה עשורים שהמספר הזה נוכח בחיינו. הוא מרחף סביבנו ביומיום, חלק בלתי נפרד מהזיכרון ההיסטורי שלנו, רובץ בקביעות על התת מודע הקולקטיבי של המקום הזה. והאמת, איך אפשר שלא. הרי מנגנון מוות המוני, תעשייתי, ממוקד ומתוכנן היטב, כפי שהנאצים הוציאו לפועל במלחמת העולם השנייה — הוא כה בלתי מתקבל על הדעת, עד שאולי רק מספר כל כך עצום ובלתי נתפש כשלעצמו, כמו שישה מיליון, יכול להדהד אותו. יכול לדברר אותו להמונים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ