בין מורסי לא־סיסי, הדרמה המצרית נשארת עבד של הפוליטיקה - קולנוע - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בין מורסי לא־סיסי, הדרמה המצרית נשארת עבד של הפוליטיקה

לכתבה

מההתפייסות עם האחים המוסלמים בראשית עידן סאדאת ועד תיאור האיסלאמיסטים כתאבי מין בזמן מובארק, הקולנוע המצרי שיקף את יחס הממשל לדת. התקווה ששלטונו של א־סיסי ישים קץ לצנזורה הפוליטית התפוגגה עם חזרת הדרמות והקומדיות הבנאליות למסכים

תגובות

בפברואר 2012, כאשר האחים המוסלמים היו בשלטון במצרים בעקבות ניצחונם הסוחף בבחירות שנה קודם לכן, נשפט השחקן והבמאי המצרי הנודע, עאדל אימאם, לשלושה חודשי מאסר ולקנס של 1,000 לירות מצריות. חוגי האינטלקטואלים, אנשי תיאטרון ועיתונאים קמו על רגליהם האחוריות וסערה ציבורית עצומה הלהיטה את השיח הציבורי. "אנחנו חוזרים לימי הביניים", פסק הסופר עלאא אל־אסוואני, מחבר רב המכר "בית יעקוביאן". אחרים האשימו את משטר האחים המוסלמים ב"כריתת ידה של האמנות ובפגיעה חמורה בחופש הביטוי האמנותי". העילה לתביעה היתה הופעתו של אימאם בשלושה סרטים שיצאו לאקרנים כ–17 שנים קודם לכן. אלה, על פי התובע עסראן מנסור, פגעו בדת...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות