תעשיית הקולנוע רועדת מפחד מנטפליקס

עם מאה מיליון מנויים בכ–200 מדינות, הפקת סרטים משלה ומסע קניות ברחבי העולם, נטפליקס מעוררת חרדה עזה בתעשיית הקולנוע העולמית. האם היא תחולל מהפכה גם שם? ולמה האפשרות הזאת מפחידה גם יוצרים ישראלים?

נירית אנדרמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
בראד פיט ב"War Machine" 
של נטפליקס.
בראד פיט ב"War Machine" של נטפליקס. נחלץ להגנת החברהצילום: Francois Duhamel / Netflix
נירית אנדרמן

שלט הפרסומת הענק שהתנוסס על בניין סמוך ל"פאלה דה פסטיבל" – הלב הפועם וההומה של פסטיבל קאן – ריחף השנה מעל פסטיבל הסרטים היוקרתי בעולם כחיוך של חתול צ'שייר סרקסטי במיוחד. הגוונים של השלט היו אפורים, הדימוי היה מינימליסטי, הכיתובים בלבן הבליטו את שמו של הסרט "Okja" ואת שמות כוכביו טילדה סווינטון וג'ייק ג'ילנהול. אבל היתה זו מלה אחת ויחידה, בחלקו התחתון של השלט, שהצליפה בהנאה בתודעתם של עשרות אלפי העוברים ושבים: שמה של ענקית הסטרימינג האמריקאית נטפליקס התנוסס שם באדום בוהק ומתריס, כיריעת בד שמתנופפת גאה אל מול עיניו של שור זועם.

תגובות