ג'רי לואיס: ליצן אינפנטילי או גאון קומי? - קולנוע - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ג'רי לואיס: ליצן אינפנטילי או גאון קומי?

לכתבה
ג'רי לואיס ב-1977, באחד מאירועי ההתרמה הרבים בהם השתתף ואירגןPhil Sandlin/אי־פי

במולדתו נחשב לואיס, שמת אתמול בגיל 91, ליוצר קומדיות עממי ולא מתוחכם, ואילו בצרפת ראו בו גאון אנרכיסטי שחשף את התת־מודע של אמריקה. הדור החדש של קומיקאים בארצות הברית כבר מכיר בגדולתו

20תגובות

במשך שנים רבות היווה הקומיקאי והבמאי ג'רי לואיס, שמת אתמול והוא בן 91, סמן מרכזי במלחמת התרבות שבין ארצות הברית לצרפת. האמריקאים, שאוהבים ללגלג על היומרה של הצרפתים, נהנו לטעון שאין זה יתכן שהצרפתים הם עם תרבותי, אנין טעם ומתוחכם, אם הם מעריצים את ג'רי לואיס ורואים בו גאון קומי בעוד שבאמריקה הוא נחשב לליצן אינפנטילי. מלחמת תרבות זו לא החלה עם ג'רי לואיס, אך הגיעה לשיאה עמו. הממסד הביקורתי האמריקאי נאות לבסוף לקבל את העובדה, שנקבעה בצרפת אחרי מלחמת העולם השנייה על ידי דור חדש של מבקרי קולנוע צעירים שהתגודדו סביב שני כתבי עת יריבים, "קאייה די סינמה" ו"פוזיטיף", והיא שבמאים אמריקאים כגון ג'ון...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות