מה הופך סרט לסרט טוב? מבקר הקולנוע של "הארץ" מנסה להשיב - קולנוע - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מה הופך סרט לסרט טוב? מבקר הקולנוע של "הארץ" מנסה להשיב

לכתבה
ג'ון ויין ב"המחפשים". אין לי את הנוסחה שמחברת בין "פרסונה", "המחפשים", "אוונטורה" ו"הסנדק"Photo12

ישנו אותו רגע בסרט טוב, לרוב סמוך לתחילתו, שאתה קולט שאתה רואה סרט טוב, כאילו שנימי תודעתך ונפשך התחברו פתאום למה שמוקרן על הבד | אורי קליין נשאל שאלה פשוטה וחזר עם תשובה מורכבת. מאוד

34תגובות

בשיחות שקיים פרנסואה טריפו עם אלפרד היצ'קוק על סרטיו, ושנכרכו בספר שיצא לאור ב–1967, עוברת כחוט השני אמונתו העיקשת של הבמאי הבריטי כי אם אחד מסרטיו לא זכה להצלחה בקופות (למשל "משפט פאראדיין" מ–1947, "אני מתוודה" מ–1953 או "הנאשם" מ–1956), הרי זה בגלל שהיה בסרט פגם, ולפיכך הוא לא היה טוב מספיק וכישלונו מוצדק. פגם זה עלול להיות בחירה לא נכונה של שחקן או שחקנית, העדר הומור או מכשלה עלילתית כלשהי. אמונה זו, שהיצ'קוק לא מש ממנה לאורך הספר כולו, והוא אינו מנסה בו אפילו פעם אחת להגן על אחד מסרטיו שנכשל כלכלית, עלולה לעורר את התחושה שהבמאי הקביל הצלחה אמנותית עם הצלחה קופתית; שהוא האמין שסרט טוב הוא...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות