שומר פאקינג שאבעס, כבר 20 שנה: איך נהפך "ביג לבובסקי" לסרט קאלט

כשיצא "ביג לבובסקי" של האחים כהן, הקהל הגיב באדישות והמבקרים קטלו. מאז נוסדו לכבודו פסטיבלים, אתרי מחווה ואפילו דת. ויל ראסל מקנטאקי, ממובילי הסצינה, מספר איך גילה את ה־Dude במקרה ומה למד ממנו על יהדות

נתנאל שלומוביץ
נתנאל שלומוביץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים73
ג'ון גודמן, סטיב בושמי וג'ף ברידג'ס ב"ביג לבובסקי"
מימין: ג'ון גודמן, סטיב בושמי וג'ף ברידג'ס ב"ביג לבובסקי". העלילה מעולם לא היתה העיקרצילום: אי־פי

מבחן הזמן הוא לא באמת הוגן. סרטים נכשלים בו והשאלה לרוב אינה האם יחדלו להיות רלוונטיים, אלא רק מתי, וזה כולל סרטים שזכו באהדת הקהל והמבקרים עם הופעתם. 20 שנה אחרי שעלה לאקרנים, "ביג לבובסקי" הוא יוצא דופן: אחד מסרטי הקאלט הגדולים של תקופתו, שדווקא כשיצא ב–1998 הוא נתקל בביקורות לא מחמיאות ובתגובה צוננת מהקהל, וקשה היה לנחש את מורשתו. סרטם של האחים כהן אמנם התקבל בצורה נעימה יותר בישראל, מעוז תמיכה ותיק של צמד היוצרים, אבל בארה"ב לא התרגשו. הצופים לא נהרו בהמוניהם, ואלה שצפו לא הבינו מה רוצים מהם. אמרו שהעלילה מבולבלת, שהאחים מתחכמים מדי ושהכוכבים ג'ף ברידג'ס וג'ון גודמן מבוזבזים על דמויות מבולבלות שלא הולכות לשום מקום.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ