חוקרים פיצחו את נוסחת הקסם להצלחה קולנועית בקופות

לאחר שניתחו את נתוניהם של אלפי סרטים, טוענים חוקרים בריטים כי זיהו את הקשת הרגשית המייצרת הכי הרבה רווחים

מארק בראון, גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים17
"הסנדק". תבנית "האדם בתוך חור" היא זו שמייצרת את ההצלחה המסחרית הגדולה ביותר
"הסנדק". תבנית "האדם בתוך חור" היא זו שמייצרת את ההצלחה המסחרית הגדולה ביותרצילום: ללא קרדיט

מדענים בריטים ניסו להבין מה הופך סרט לשובר קופות. לשם כך, הם בחנו 6,147 תסריטים וסיננו אותם דרך סדרה של אלגוריתמים, וכך זיהו את הקשת הרגשית המצליחה ביותר מסחרית, אותה הם מכנים קשת "האדם בתוך החור".

ממצא זה עשוי להוות שינוי משמעותי בחוקי המשחק הן למפיקי סרטים והן עבור הקהל, אומרת גאנה פוגברנה, פרופסור לכלכלה התנהגותית ומדע הנתונים באוניברסיטת בירמינגהם, שהובילה את צוות המחקר. "אנחנו יודעים שכשאנחנו מדברים על הפקת סרט ישנה קבוצה קטנה של אנשים שמחליטים החלטות עבור הצופים. אנחנו בעצם מנסים להקשיב לצופה, לראות מה הוא רוצה לראות".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ