המסך הגדול קטן עליו: פרידה מניל סיימון - קולנוע - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המסך הגדול קטן עליו: פרידה מניל סיימון

לכתבה
ניל סיימון. טרם קם יורש פורה כמותוGary Stuart/אי־פי

ניל סיימון, מחבר הקומדיות המצליחות ביותר בתיאטרון האמריקאי, איזן בכישרון רב בין הומור לפאתוס והצליח לגעת בהוויה האנושית. כיצד קרה שבמעבר למסך הגדול, יצירותיו נעדרו נשמה קולנועית סוחפת באמת?

תגובות

מהו הקשר בין ניל סיימון, מחבר הקומדיות המצליחות ביותר בתולדות התיאטרון האמריקאי, חלקן היו בעלות גוון יהודי בולט, שמת אתמול (ראשון), לוויטוריו דה סיקה, מהבמאים שהניחו את יסודות הקולנוע האיטלקי הניאו־ריאליסטי, שפרץ אחרי מלחמת העולם השנייה? שאלת טריוויה קולנועית זו עשויה להיתפש כמופרכת ביותר, אך קשר שכזה היה גם היה. הוא התהווה ב–1966, כשסיימון חבר לתסריטאי האיטלקי צ'זארה זוואטיני, מי שחיבר את התסריטים לכמה מסרטיו המוקדמים והחשובים ביותר של דה סיקה. יחדיו יצרו את התסריט ל"בעקבות השועל", קומדיה בה גילם פיטר סלרס פושע מתוחכם, המתחזה לבמאי שמביים סרט בעיירת חוף באיטליה — זאת על מנת לשים ידיו על השלל...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות