האיש שהעיף את הוליווד (ואת הקולנוע הישראלי)

"סופרמן", שיחגוג בקרוב 40, לא היה רק אחד היקרים והגרנדיוזיים בסרטי הוליווד - הוא גם בישר ז'אנר חדש ומצליח במיוחד בהיסטוריה של הקולנוע. איך התגלה השחקן האנונימי כריסטופר ריב והפך לנצח לגיבור על שאין לו תחליף ומדוע חייבים לו האחים אדרי את הצלחתם

נירית אנדרמן
כריסטופר ריב ב"סופרמן". גיבור שהיה רך ותמים, אצילי וחזק
כריסטופר ריב ב"סופרמן". גיבור שהיה רך ותמים, אצילי וחזקצילום: Warner Bros.
נירית אנדרמן

"תאמינו שאדם יכול לעוף". לפני 40 שנה הסיסמה הזאת התנוססה על כרזות ששטפו את אמריקה, פלירטטה עם אחת הפנטזיות האנושיות העתיקות ביותר והכינה את ההמונים לחוויה קולנועית מסוג חדש. בימים הרחוקים ההם של עידן הקרח הפרה־דיגיטלי, היוצרים של "סופרמן" היו נחושים להוכיח שהקולנוע מוכן למשימה המאתגרת של הצגת אדם מעופף (באופן משכנע), וכדי להגשים את המטרה השאפתנית הזאת הם היו מוכנים לעשות כמעט הכל: לגייס את התקציב הגבוה ביותר שהושקע עד אז בסרט קולנוע, לשכנע כוכבים הוליוודיים מהשורה הראשונה להצטרף להרפתקה, ולהשקיע מיליונים באפקטים מיוחדים שיצליחו ליצור את האשליה על המסך.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ