אמא'לה: האבולוציה הנשית המצמררת של סרטי האימה

הן ניצלו כי שמרו על בתוליהן אך גם שכבו עם הרוצח, גוננו עד טירוף על הילדים, נהפכו לחתולים והצליחו, כל אחת בדרכה, לחסל את מקור הרשע או להימלט אל הלא נודע. ברוח האלווין, זוהי דמות האשה הייחודית בז'אנר סרטי האימה

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טיפי הדרן ב"הציפורים". אופיו הניסיוני נובע מהעובדה שלאימה שבו אין סיבה וגם לא מוצא
טיפי הדרן ב"הציפורים". אופיו הניסיוני נובע מהעובדה שלאימה שבו אין סיבה וגם לא מוצאצילום: Universal Pictures

ב–1992, בספרה "Men, Women and Chainsaws: Gender in the Modern Horror Film", החדירה התיאורטיקנית קרול ג' קלובר לשיח על סרטי אימה מושג שהפך לחלק בלתי נפרד ממנו. "The Final Girl", שניתן לתרגמו ל"הנערה האחרונה" או "הנערה הסופית", התייחס לאותן נשים צעירות שבסרטי אימה הן היחידות שנותרות בחיים בסוף הסרט. לפי קלובר, דמותה של הנערה האחרונה מופיעה בעיקר בתת־ז'אנר סרטי האימה המכונה "Slasher Films", "סרטי הסלאשר", שזכה לפופולריות גדולה בשנות ה–70 וה–80. בסרטים אלה הרוצח, או לפעמים כוח על־טבעי, מחסל באופן סדרתי חבורה של צעירים, גברים ונשים, עד שנותרת הדמות הנשית האחרונה. בסופו של דבר, היא מחסלת את מקור הרשע או מצליחה להימלט ממנו אל האין־נודע.

תגובות