אמא'לה: האבולוציה הנשית המצמררת של סרטי האימה - קולנוע - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמא'לה: האבולוציה הנשית המצמררת של סרטי האימה

לכתבה
טיפי הדרן ב"הציפורים". אופיו הניסיוני נובע מהעובדה שלאימה שבו אין סיבה וגם לא מוצאUniversal Pictures

הן ניצלו כי שמרו על בתוליהן אך גם שכבו עם הרוצח, גוננו עד טירוף על הילדים, נהפכו לחתולים והצליחו, כל אחת בדרכה, לחסל את מקור הרשע או להימלט אל הלא נודע. ברוח האלווין, זוהי דמות האשה הייחודית בז'אנר סרטי האימה

7תגובות

ב–1992, בספרה "Men, Women and Chainsaws: Gender in the Modern Horror Film", החדירה התיאורטיקנית קרול ג' קלובר לשיח על סרטי אימה מושג שהפך לחלק בלתי נפרד ממנו. "The Final Girl", שניתן לתרגמו ל"הנערה האחרונה" או "הנערה הסופית", התייחס לאותן נשים צעירות שבסרטי אימה הן היחידות שנותרות בחיים בסוף הסרט. לפי קלובר, דמותה של הנערה האחרונה מופיעה בעיקר בתת־ז'אנר סרטי האימה המכונה "Slasher Films", "סרטי הסלאשר", שזכה לפופולריות גדולה בשנות ה–70 וה–80. בסרטים אלה הרוצח, או לפעמים כוח על־טבעי, מחסל באופן סדרתי חבורה של צעירים, גברים ונשים, עד שנותרת הדמות הנשית האחרונה. בסופו של דבר, היא מחסלת את מקור...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות