מה השתנה ביחסים הקולנועיים הטעונים בין לבנים ושחורים מאז שנות ה-20?

"שחור על לבן" ו"הספר הירוק", שיתמודדו באוסקר הקרוב, מייצגים שתי עמדות מנוגדות במערכת היחסים הטעונה שבין שחורים ולבנים בארצות הברית. אז מה בכל זאת השתנה מאז הימים של סידני פואטייה המופלא?

אורי קליין
אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ויגו מורטנסן (משמאל) ומהרשלה עלי ב"הספר הירוק". פנטזיה לבנה ריאקציונרית
ויגו מורטנסן (משמאל) ומהרשלה עלי ב"הספר הירוק". פנטזיה לבנה ריאקציונריתצילום: Universal Pictures/אי־פי
אורי קליין
אורי קליין

ב–1989 זכה בפרס האוסקר הסרט "הנהג של מיס דייזי", שעלילתו, שהחלה בסוף שנות ה–40 ונמשכה לאורך 25 שנים, תיארה את הקשר הרגשי ההדוק בין גבירה יהודייה (ג'סיקה טנדי) לנהג השחור שלה (מורגן פרימן) בדרום ארצות הברית. את הסרט ביים ברוס ברספורד האוסטרלי, והיה זה המקרה הראשון שהבמאי של הסרט הזוכה לא נכלל ברשימת חמשת הבמאים המועמדים בקטגוריית הבימוי. הבמאי ספייק לי, שאינו חס במלים כשמדובר ביחסי שחורים ולבנים באמריקה, הביע את זעמו אותה הזכייה; כיצד ייתכן, הוא שאל, ש"הנהג של מיס מאדרפאקינג דייזי" הסנטימנטלי זכה באוסקר בעוד שהסרט הנוקב שלו, "עשה את הדבר הנכון", כלל לא היה מועמד.

תגובות