מה השתנה ביחסים הקולנועיים הטעונים בין לבנים ושחורים מאז שנות ה-20?

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ויגו מורטנסן (משמאל) ומהרשלה עלי ב"הספר הירוק". פנטזיה לבנה ריאקציונרית
ויגו מורטנסן (משמאל) ומהרשלה עלי ב"הספר הירוק". פנטזיה לבנה ריאקציונריתצילום: Universal Pictures/אי־פי
אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין

ב–1989 זכה בפרס האוסקר הסרט "הנהג של מיס דייזי", שעלילתו, שהחלה בסוף שנות ה–40 ונמשכה לאורך 25 שנים, תיארה את הקשר הרגשי ההדוק בין גבירה יהודייה (ג'סיקה טנדי) לנהג השחור שלה (מורגן פרימן) בדרום ארצות הברית. את הסרט ביים ברוס ברספורד האוסטרלי, והיה זה המקרה הראשון שהבמאי של הסרט הזוכה לא נכלל ברשימת חמשת הבמאים המועמדים בקטגוריית הבימוי. הבמאי ספייק לי, שאינו חס במלים כשמדובר ביחסי שחורים ולבנים באמריקה, הביע את זעמו אותה הזכייה; כיצד ייתכן, הוא שאל, ש"הנהג של מיס מאדרפאקינג דייזי" הסנטימנטלי זכה באוסקר בעוד שהסרט הנוקב שלו, "עשה את הדבר הנכון", כלל לא היה מועמד.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ