הקולנוען שהלך אל מעבר לקו, היכן שקורה משהו פראי ואבוד

מנהיג כריזמטי בנוער הגבעות ורועה צאן פלסטיני עומדים משני צדי המתרס בסרטו עטור הפרסים של אבנר פיינגלרנט, "במדבר — דיפטיך תיעודי". בראיון עמו הוא מספר איך הגיע לסיירת מטכ"ל במקום לפינה באוש, מדוע ישן עם פטיש בספינת דיג וכיצד כל זה מתחבר לצילום בלב המאפליה

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
צילום: אילן אסייג

כמו הרבה דברים בחיים של אבנר פיינגלרנט, גם הפרויקט האחרון שלו, "במדבר — דיפטיך תיעודי", החל משיטוט חסר מנוח. פיינגלרנט, יוצר קולנוע תיעודי, מורה לקולנוע והיו"ר החדש של פורום היוצרים הדוקומנטרים (בשיתוף עם חגית בן יעקב), המתגורר במושב נתיב העשרה שבעוטף עזה, הסתובב במשך חודשים רבים באזור דרום הר חברון, מעבר לקו הירוק, לבד או עם בת זוגו ומפיקת הסרט, הגר סעד שלום. עם הג'יפ שלו הוא עבר בדרכים לא סלולות, בשטחי אש, נתקל במבריחי עובדים ונשק, רועי צאן, מתנחלים, חיילים ותושבים פלסטינים, והחל לרקום חלום על סרט שיעסוק בחבל הארץ היפהפה והקשוח הזה. בינתיים צילם, בלי לדעת מה בדיוק הוא עושה ומה ייצא מזה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ