25 שנה ל"פריסילה מלכת המדבר": כך נהפך לקאלט הסרט שאיש לא רצה להפיק

לפני 25 שנה כבשו שלוש מלכות דראג מאוסטרליה את מסכי הקולנוע ברחבי העולם, ו"פריסילה מלכת המדבר" נהפך לקאלט. עם ביקורו בפסטיבל הסרטים בחיפה מספר הבמאי סטפן אליוט על ההתנגדות מצד הקהילה הגאה, על איזו סצינה היה מוותר ומה לדעתו סוד ההצלחה של הסרט

נירית אנדרמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מתוך "פריסילה מלכת המדבר"
מימין: הוגו ויבינג, גאי פירס וטרנס סטאמפ ב"פריסילה מלכת המדבר". "הצופים לומדים לאט לאט לאהוב אותם"צילום: Gramercy Pictures
נירית אנדרמן

עשרים וחמש שנה חלפו מאז כבשה "פריסילה מלכת המדבר" את פסטיבל קאן, כמו מלכה אמיתית. או אם לדייק, כמו מלכת דראג לוהטת: עם פסקול מקפיץ, תלבושות גרנדיוזיות וכריזמה שנוזלת מבעד להררי המייקאפ. תנאי הפתיחה דווקא לא היו מבטיחים: זה היה סרט אוסטרלי, דל תקציב, ושלוש הגיבורות שלו היו לא רק מהקהילה הלהט"בית אלא גם מלכות דראג מוחצנות — שני רכיבי זהות שלא היו מאוד נפוצים בקרב דמויות ראשיות בקולנוע המיינסטרים של אז. למרות זאת, התשואות בסיומה של ההקרנה לא הותירו מקום לספק. "פריסילה" סחפה את הצופים, המיסה את לבבות המבקרים, ונהפכה בתוך זמן קצר ללהיט עצום באוסטרליה ולסרט פולחן ברחבי העולם.

תגובות